Menyulam cinta halal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, 28 October 2014

Fenomena Roti Bakar Telur Meleleh

Sebelum ni riuh org brcerita mengenai jeruk pelam asam boi. kecoh nau2. Ramai la pakat mengorder,cod. Alhamdulillah rezeki peniaga kan. boleh cari dwet poket..
liza xpenah order pun. ntah la. sbb rasa mcam boleh wat sndri ja. tp last2 xbuat pun. huhuuu. tp bila dinamakan rezeki ni kan...kak ipar yg kbetulan pregnant beli jeruk tu dan bagi kt liza sebekas. mmg sedap. pedas2 sikit.. tp liza xmkan bnyak. takot sakit perut. xtaw pasepa sejak dua menjak ni makan silap sikit ja sakit perut. makin tua kah?



cara buat jeruk pelam asam boi,resepi jeruk pelam asam boi

Ini resepi kot ada sapa2 nak try buat. :)


Okeh. abeh bab jeruk pelam asam boi,fenomena terbaru pulak dekat Sungai Petani ni adalah Roti Bakar Telur Meleleh.. wuhhh.. tudia la dikatakan zaman skang ni syurga makanan sungguh. Liza pun tgok rmai sgt org post,try la beli. rm2.00 utk sekeping roti dan telur diatas. Sedap tu mmg sdap. tp rsa mcm boleh wat sendiri gk. hahaha..payah kalo ada org fefeling chef tapi malas. huhu



Rsanya yg ni pun senang sangat nak buat. kalo xdak roti tebal,guna ja roti gardenia. bakar sikit. pastu wat telur separuh masak..letak atas roti bakar tadi. letak mayonis,serbuk lada,kicap perasa maggi tu dan kalau suka pedas boleh letak sos cili. Siapp!! Ready to eat. tp kalo malas sila lah beli yer. :)

4 comments:

  1. Replies
    1. sedapppp. lebih sedap jika dibuat sendiri. ehehe.

      Delete
  2. Tq yer resepi ni..Nanti nk try lah roti bakar ni...

    ReplyDelete
  3. Mantap bangeettt roti bakar telur melelehnya kk, apalagi kalo kita yang bikin pasti lebih mantap lagi, hehehe

    ReplyDelete