Menyulam cinta halal

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, 12 October 2014

Resepi Kentang Goreng Bercili

Assalamualaikum w.b.t


Arini nak share resepi feveret. Dulu time kecik mak suka buat. liza suka sgt2 kalau mak masak kentang ni. For ur information.. iols suka sgt2 kentang. xkesah la dlam gulai ka masak kicap ka mmg suka. kalo bleh nak buh lebih. Rasa kentang yg manis2 ni amat memikat hati. heheheh..

Resepi ni original dri mak. xtaw la mak amek kt mana. nama resepi pun liza buh suka2 ja.. hehee.. jum try buat. mudah n simple sgt2.. tp rasanya mabelessss.  Lets go..! :D


Bahan-bahan
1. ubi yg dipontong nipis.
2. cabai merah
3. bawang besar
4. telur
5. sedikit minyak utk mnggoreng
6. garam secukup rasa

                      


Cara-cara

1. Blender kasar bwang besar bersama cabai merah. jgan halus sangat. ( nak tumbuk pun boleh) Ketepikan.

2.  Goreng ubi kentang yg telah dipotong halus. Minyak jangan banyak sangat taw. sikit je. kolestrol. xelok. hehehe. Goreng sehingga kekuningan.


3)Masukkan bwang besar dan cbai merah yg telah diblender td. Goreng dan kacau bg kena sama rata yerr...


4. Lepas cbai dan bwang agak garing....masukkan telur dan kacau lagi yer. sampai telur masak. Masukkan garam dan kalau nak tambah serbuk perasa pun boleh ikut suka lidah masing2 yer.  Goreng dan kacau sebati.
  



Tadaa....!!! dah siap. senang kan?. hehe.Cubalah sedap dimakan pada waktu lunch bersama nasi dan ayam goreng. :D 


1 comment: